Företagsuppgifter
Lindarn i Kungsbacka AB Org.nummer 556362-4583 ett företag i Lindarnkoncernen där Kungsbacka Lindareverkstad AB 556165-3444 och Lindarn i Åsa AB 556853-4928 också ingår.
Besöksadress: Åsa Stationsväg 95, 439 55 Åsa.
Telefonnummer: Åsabutiken 0340-201500
Support och tillgänglighet
Personlig service och support vardagar 7.00 - 18.00 lördagar 9.00 - 15.00 söndag 10.00 - 15.00
E-post info@lindarn.se
Order och leverans
Vid beställning bekräftas ett avtal om köp först när Lindarn i Kungsbacka AB skickat en orderbekräftelse, detta sker automatiskt. Om leveransen från oss inte kan ske inom 1-3 arbetsdagar meddelas detta snarast möjligt, via mejl eller telefon.
Vid förfrågan angående köp svarar vi på detta inom 48 timmar. Vid eventuell leveransförsening har du som kund rätt att häva köpet.
Varor som finns i lager skickas normalt inom 1-3 arbetsdagar. Postnords leveranstid tillkommer. Om varan inte finns i lager så är leveranstiden normalt 10-15 arbetsdagar. Ytterligare fördröjningar kan förekomma om varorna är tillfälligt slut hos leverantörerna. Vissa varor skickas som direktleverans från leverantörerna.
Paket under 20 kg med max längd på 120 cm levereras till närmaste utlämningsställe. Önskas hemleverans, meddela oss vid beställningen. Liggetiden hos Postnords ombud är 7 dagar!
Tyngre gods levereras hem/företaget eller till närmaste terminal.
Vi levererar till Sverige & Danmark.
Prisjusteringar sker kontinuerligt. Vi reserverar oss för oförutsedda prisförändringar. Erbjudanden gäller så långt lagret räcker. Reservation för slutförsäljning. Samtliga priser inkluderar 25% moms. Frakt tillkommer med 99:- Fraktfritt över 599:-
Ring eller mejla oss angående lagerstatus.
Ångerrätt
Vill du upprätta en retur klicka här: Ångerblankett hos Lindar´n
Alla returer/reklamationer ska meddelas oss via mejl info@lindarn.se eller telefon 0340-201500 innan du återsänder varan. Kunden har alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal från den dagen du tar emot försändelsen. Efter att vi mottagit anmälan om ångerrätten har du som kund 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan i retur.
Ångerrätten gäller endast om produkten och originalförpackningen är i oförändrat skick men kunden har enligt lag rätt att hantera varan i den mån det krävs för att kunna säkerställa dess egenskaper och funktion. Vid nyttjande av ångerrätten har vi rätt att göra avdrag motsvarande den värdeminskning som uppstått till följd av att kund har hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Ångerfristen börjar löpa från den dag kunden har tagit emot produkten.
Returadress: Lindarn i Kungsbacka AB. Åsa Stationsväg 95A, 439 55 Åsa
Enligt bytes- och ångerrätten får du som kund stå för returfrakten. Returfrakten debiteras från 179:- beroende på leveranssätt.
OBS! Vi har ej möjlighet att hämta ut paket som skickas till ombud. Använd därför fraktsedeln som skickas ut från vår kundservice eller använd en frakttjänst som kan erbjuda tjänsten företagspaket.
Återbetalning Vid godkänd retur/reklamation återbetalar vi pengarna senast inom 14 dagar, även för eventuella returfrakter (gäller reklamationer) Köp på kort – retur på kort. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist. www.arn.se
Garantier
Utöver de rättigheter du som konsument har genom konsumentköplagen www.konsumentverket.se omfattas vissa varor av produktgaranti från leverantören. Som konsument ska man anmäla felet inom skälig tid ( normalt sett 2 månader) så snart felet upptäcktes.
Ordernummer, kvitto eller kontoutdrag ska följa med.
Vid fel som täcks av garantin ska varan repareras utan kostnad för dig. Skulle felet inte omfattas av garantin tas en kostnad ut för undersökning, eventuell frakt och reparation. Garantitiden är normalt 1 år, vissa undantag kan förekomma.
Garanti gäller inte för:
*Skador som uppstått på grund av felaktig eller utebliven service eller underhåll. Om bruksanvisningen inte följts eller om varan har monterats felaktigt.
*Om produkten använts med felaktigt bränsle, olja eller oljeblandning.
*Normalt slitage eller förbrukningsdetaljer.
Utbyte eller reparation av vara innebär ingen förlängning av garantitiden.
Reklamation
Vid en reklamation ska du ta kontakt med oss på info@lindarn.se eller 0340-201500
Du ska kunna visa upp ordernummer, kvitto eller kontoutdrag. Skicka med en felbeskrivning samt bild på skadan. Vid reklamaton av Weber grill ska även grillens serienummer vara med.
Vid en reklamation ska felet vara ursprungligt när du tog emot varan. Ett ursprungligt fel behöver inte visa sig direkt. Det är viktigt att du anmäler felet inom 2 månader från det upptäcktes. Varan räknas inte som felaktig om du själv orsakat felet, till exempel använt den på fel sätt.
Reklamationstiden är 36 månader.
Betalning
Betala med VISA, Mastercard eller Swish. Kort/Swishbetalningar sköts via NETS vilka är certifierade enligt standarden PCI DSS. Vi har även 3D-Secure, som är framtagen av VISA och Mastercard. All information krypteras med 128-bitars SSL-kryptering, vilket gör att ingen obehörig kan komma över dina kontouppgifter. Vi uppfyller därmed säkerhetskraven för korthantering.
Betala via faktura. 10 dagar netto. Fakturavgift 49:- tillkommer. Vi gör en kreditbedömning och samarbetar med www.syna.se Du ska ha en stadigvarande inkomst av tjänst. Du ska inte ha några betalningsanmärkningar. Vid köp mot faktura via internet skickas produkterna ENDAST till någon av Kredittagarens registrerade adresser. Lindar´n äger rätt att avslå kreditansökan utan motivering.
Betalning mot postförskott fungerar endast till Postnords utlämningsställe t.ex. ICA eller Coop. Gäller små paket. Max 20 kg.
Betala i förskott till bankgiro 5149-8491 Lindarn i Kungsbacka AB
Swish nummer 1234951364 Lindarn i Kungsbacka AB
Är du under 18 år måste du ha målsmans godkännande för att genomföra ett köp.
Vid outlösta paket debiterar vi dig de faktiska fraktkostnaderna.
Presentkort gäller 1 år från inköpsdatum.
Bonuspoäng
Lindarn i Kungsbacka AB ger dig 3% bonus på alla dina köp i form av poäng. Bonusen gäller vid genomfört köp, vid retur återgår bonusen. Bonusen kan utnyttjas vid nästkommande köp. Bonussystemet gäller endast vid köp genom webshopen. Ordern/Fakturan måste vara betald för att Bonusen ska falla ut.
Bonuspoäng går endast att få som registrerad kund.
Poängexempel: Handlar du för 100kr får du 3poäng. 3poäng ger dig 3kr i bonus.
Bonuspoängen går ej att växla in mot kontanter.
Manualer
De varor vi säljer är godkända för svenska marknaden. Svenska bruksanvisningar följer normalt med varan.
Force Majeure
Lindarn i Kungsbacka AB är befriad från påföljd i händelse av åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, konflikt på arbetsmarknaden, ny eller ändrad lagstiftning, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning.
Vi reserverar oss för eventuella tryck-,skriv- och bildfel på vår webshop. Notera att detta även gäller fel i information ang. lagerstatus och priser. Lindarn har rätt att korrigera dessa när som helst vid eventuella fel.
Vi reserverar oss för tryckfels"Nisse"
Medlem i www.svenskhandel.se
Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
ARN: https://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
EU ODR: https://ec.europa.eu/odr